Case study

POWRÓT

#grabonament. The most gaming subscription on the market

How to market a premium gaming product to one of the most demanding and conscious consumer groups — players? By developing a unique, one-of-a-kind offer, finding the right strategic partner and brand ambassadors and carrying out a multi-phase sales campaign. #Grabonament - the most gaming-oriented subscription on the market, is the largest sales campaign in media stores together with influencer campaign conducted for Dell and Alienware. New computer owners with Dell or Alienware logo received unique codes to Muve.pl online store, that allowed them to choose gaming titles to play. Every player has their own taste thus, we suggested most suitable titles for fans of specific game genres. Social media advertisements were supported by content marketing materials from gaming influencers like Ziemniak, Tivolt, Seto and Quaz.

RESULTS

A significant increase in sales of Alienware and Dell Inspiron Gaming 7000 laptops and hundreds of #Grabonament users. Almost three million ad views and 980,000 unique visitors in a campaign carried out through the Alienware Polska fanpage on Facebook. Close to 200,000 promotional spot views and almost 500,000 views of our ambassadors’ videos on YouTube. Apart from formats dedicated for conversion on the landing page (in total, over 40,000 unique click-throughs in just two weeks) we realized a parallel awareness campaign – publications on Alienware Polska fanpage generated as much as 280,000  activities around posts in briefly over a week. The campaign was received positively and summarized by tech and gaming media.

THE CHALLENGE

Our goal was to reach each potential Dell or Alienware gaming laptop buyer. We have developed an innovative promotional offer and an extensive communication campaign that not only increased the number of medium- and high-cost gaming laptops sold, but also managed to strengthen the image of Dell and Alienware brands. A complex concept of the campaign was needed. Starting with the identification of a strategic partner and finishing with preparation of digital communication along with cooperation with influencers. We have put a strong emphasis on the additional value of the newest gaming titles available from Muve.pl for each of the clients. Simultaneously, a dozen of different formats were projected for the most individual offer possible.

Efekty

WHAT WE DID

We managed to develop a sales promotion strategy and identify the strategic partner for our campaign who gave us access to several thousand games —Muve.pl online store. We also selected influencers perfectly suited to the target audience who created a series of content marketing videos. We developed over ten methods of precise targeting of advertising formats in social media and made every effort to ensure that the campaign did not go unnoticed in industry media. Throughout the campaign, we optimized its effectiveness in the social media. We were in constant contact with our ambassadors and — thanks to Internet monitoring tools — were able to respond to every mention of #Grabonament on the spot.
Efekty

CONTACT US

Klauzula informacyjna

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w związku z przesłanym przeze mnie zapytaniem. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podany w tym celu adres email. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie. ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9 jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów biznesowych, a także na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT oraz agencjom marketingowym, podmiotom świadczącym usługi w zakresie wysyłki korespondencji elektronicznej. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.