Case study

POWRÓT

INTEL – YOUR OLD LAPTOP BELONGS IN A MUSEUM!

a digital campaign for Intel

A multi-channel campaign, including PR, content marketing, influencers and social media communications. Combining both the traditional and internet-based media, we encouraged Poles to exchange their old computers for state-of-the-art laptops with the Intel Core 6th generation processor.

RESULTS

The messages encouraging the computer exchange and helping the consumer to select a new laptop featured in over a dozen channels: daily news, social media profiles, blogs and internet portals. We recorded over 3 million exposures to the campaign, several dozens of thousands of onward clicks to the sales landing page, involvement of the Intel social media community and the influencers.

THE CHALLENGE

72.6 percent of Poles cannot envision their lives without a computer. The same percentage of people state that they own at least one computer. Over 37 percent uses a device older than 5 years. A survey conducted for Intel shows that 60 percent of those users are not happy with their equipment performance. Nevertheless, many people will not buy a new computer as long as the old one is still working. Our challenge was not only to show the advantages of a new computer to those interested, but also to convince potential buyers who so far have not been considering scrapping their old device.  The communications had therefore to proceed via channels not directly addressed to IT technology enthusiasts.

WHAT WE DID

Press releases based on the results of a survey conducted for Intel by IBRiS, creative mailings to journalists and making the hardware available for tests ensured our organic reach to industry media readers and people actively considering a new laptop purchase.  The campaign also involved influencers: Ponki, Topowa Dycha, Bakusiowo, Podróżniccy and Lady of the House, who made native presentations to their fans of the benefits of exchanging their old computer for a new laptop. Advertising formats placed in the relevant channels directed readers to stores where they could purchase the promoted devices. The contents was promoted on Intel's and the campaign ambassadors' social channels. In order to reach people with a preference for traditional media, we developed – in cooperation with the Polska Press publishers – a series of self-help articles published in the group's newspapers and portals.

CONTACT US

Klauzula informacyjna

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w związku z przesłanym przeze mnie zapytaniem. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podany w tym celu adres email. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie. ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9 jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów biznesowych, a także na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT oraz agencjom marketingowym, podmiotom świadczącym usługi w zakresie wysyłki korespondencji elektronicznej. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.