Case study

POWRÓT

hub:raum – inkubujemy startupy

kampania digital dla

Wąska grupa docelowa i trudny, hermetyczny temat - to program WARP NB-IoT w pigułce. hub:raum, inkubator Deutsche Telekom, uruchomił program skierowany do startupów i rozwijających się firm, które opracowują rozwiązania wykorzystujące technologię NB-IoT. Jest to technologia z zakresu LPWAN dedykowana urządzeniom Internetu Rzeczy. Dzięki wielokanałowej kampanii łączącej działania public relations, social media, content marketingowe i reklamę display zaangażowaliśmy przedstawicieli wymagającej grupy docelowej, którzy zgłosili się do programu.

EFEKTY

By dotrzeć do startupów i rozwijających się firm z 16 europejskich krajów, zaangażować ich i zachęcić do przesyłania aplikacji do programu, rozpoczęliśmy działania z zakresu PR, social media i display.
Materiał łączący definicję technologii i wzmiankę o programie została opublikowana 270 razy, docierając do niemal 90 milionów potencjalnych odbiorców na świecie. Informacja została przetłumaczona na wiele języków, w tym francuski, niderlandzki, chorwacki czy rumuński.
Kampania w social media wygenerowała ponad 4,7 milionów wyświetleń treści i ponad 125 tysięcy interakcji (kliknięć i wyświetleń wideo). Współczynniki CTR naszych kampanii przewyższały średnie wyniki dla tego typu działań. W ramach remarketingu AdWords uzyskaliśmy CTR na poziomie 2,37%, a na Facebooku aż 3,31%. Landing page programu odwiedziło ponad 15 tysięcy startupowców, a ilość zgłoszeń do programu przerosła oczekiwania klienta.

Efekty

WYZWANIE

Naszym zadaniem było zebranie zgłoszeń do programu WARP NB-IoT organizowanego przez hub:raum – inkubatora innowacji Deutsche Telekom. Wymagało to dotarcia do bardzo wąskiej i wyspecjalizowanej grupy docelowej, czyli startupowców i rozwijających się firm tworzących rozwiązania oparte o technologię Narrowband IoT. Ze względu na stosunkowo niską rozpoznawalność terminu NB-IoT, także wśród grupy docelowej, niezbędne były działania budujące świadomość i pozycjonujące markę hub:raum jako eksperta w zakresie tej technologii.

Efekty

CO ZROBILIŚMY

By dotrzeć do startupów i rozwijających się firm na 16 europejskich rynkach, postawiliśmy na wielokanałową kampanię.
Za pośrednictwem social media i media relations prowadzona była komunikacja informacyjna i edukacyjna w zakresie programu i wykorzystania technologii NB-IoT. Zgłoszenia pozyskiwane były głównie za pomocą kampanii reklamowej na Facebooku, Twitterze i Google AdWords. Nasze działania targetowaliśmy do wąskiej grupy w oparciu o parametry zainteresowań, polubione strony, miejsca pracy i słowa kluczowe. Kilkanaście formatów reklamowych odsyłało do landing page programu, gdzie znajdował się formularz zgłoszeniowy. Dzięki oskryptowaniu portalu, wykorzystaniu narzędzi analitycznych i śledzeniu konwersji z sukcesem uruchomiliśmy kampanię remarketingową skierowaną do osób, które zainteresowały się programem, jednak nie pozostawiły zgłoszenia. Na YouTube została uruchomiona promocja edukacyjnego video pozwalającego na zapoznanie się z technologią NB-IoT oraz kierującego do formularza zgłoszeniowego.

Efekty

NAPISZ DO NAS