Case study

POWRÓT

Intel: stary laptop do muzeum!

kampania digital dla

Wielokanałowa kampania łącząca działania PR, content marketing, współpracę z influencerami i komunikację w social media. Łącząc media tradycyjne i internetowe zachęcaliśmy Polaków do wymiany starego komputera na nowoczesnego laptopa z procesorem Intel Core szóstej generacji.

EFEKTY

Komunikaty zachęcające do wymiany komputera i pomagające konsumentowi w jego wyborze pojawiły się w kilkunastu kanałach - dziennikach, profilach w mediach społecznościowych, blogach i portalach internetowych. Zanotowaliśmy ponad 3 miliony kontaktów z kampanią, kilkadziesiąt tysięcy przeklików na sprzedażowe landing page i zaangażowanie społeczności w social media Intela oraz zaangażowanych influencerów.

Efekty

WYZWANIE

Życia bez komputera nie wyobraża sobie 72,6 proc. Polaków – taki dokładnie odsetek osób deklaruje, że posiada przynajmniej jeden komputer. Ponad 37 proc. z nich korzysta z urządzenia starszego niż 5 lat.  Z badań przeprowadzonych na zlecenie klienta wynika, że aż 60 proc. z nich narzeka na ich działanie. Mimo to, wiele osób nie decyduje się na wymianę komputera póki obecny wciąż działa. Stanęliśmy przed wyzwaniem nie tylko pokazania zalet osobom zainteresowanym nowym sprzętem, ale także przekonania do jego zakupu tych, którzy nie podejmowały w tym kierunku żadnych działań. Z tego powodu komunikacja musiała być prowadzona także poza kanałami skierowanymi do entuzjastów technologii.

Efekty

CO ZROBILIŚMY

Informacja prasowa oparta o wyniki badań przeprowadzonych dla Intela przez IBRiS, kreatywna wysyłka do dziennikarzy i udostępnienie sprzętów do testów zapewniło nam organiczne dotarcie do czytelników mediów branżowych i osób aktywnie poszukujących nowego laptopa. Do kampanii zaangażowaliśmy także influencerów - Ponki, Topowa Dycha, Bakusiowo, Podróżniccy oraz Lady of The House, którzy w natywny sposób pokazywali swoim fanom zalety wymiany sprzętu na nowy. Poprzez umieszczone w ich kanałach formaty reklamowe zainteresowani czytelnicy trafiali do sklepów, gdzie mogli zakupić promowane sprzęty. Treści promowane były na kanałach społecznościowych Intela oraz ambasadorów. Aby dotrzeć do osób preferujących media tradycyjne, we współpracy z wydawcą Polska Press, stworzyliśmy szereg artykułów poradnikowych które ukazały się w dziennikach oraz na portalach należących do grupy.

Efekty

NAPISZ DO NAS