Komunikacja produktowa i review PR firmy ASUS

ASUS jest jednym z liderów wśród producentów elektroniki użytkowej. Na jego bogate portfolio produktów składają się notebooki, netbooki, tablety, płyty główne, karty graficzne, napędy optyczne, stacjonarne komputery osobiste, serwery, rozwiązania bezprzewodowe, telefony komórkowe i urządzenia sieciowe.  Współpraca ASUSa i Monday PR trwa od początku 2011 roku. W jej zakres wchodzi komunikacja produktowa trzech kategorii: notebooków, netbooków i tabletów oraz PR korporacyjny.

Internet jest jednym z najważniejszych źródeł informacji na temat urządzeń elektronicznych. Dla producenta elektroniki użytkowej szczególnie ważna jest obecność marki i produktów w głównych mediach internetowych oraz na portalach branżowych. Informacje produktowe, pochlebne recenzje, nagrody przyznawane urządzeniom przez znane redakcje – wszystkie te elementy odgrywają istotną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych przez klientów. Szczególnie ważne są testy  porównawcze i indywidualnych testy produktowe urządzeń, które są dla użytkowników bardzo ważnym źródłem informacji.

Monday PR opracował spójną strategię komunikacji produktowej dla trzech kategorii urządzeń ASUSa. Jednym z jej filarów był review PR. Rotacja ponad 100 urządzeń w 2011 roku przyniosła doskonałe efekty – w mediach ukazało się ponad 300 testów, a urządzenia ASUSa zdobyły ponad 120 nagród.

Ważnym elementem komunikacji produktowej były informacje prasowe, odpowiednio profilowane i dostosowywane do rodzajów mediów do których trafiały. Dziennikarze mogli zawsze liczyć na fachową pomoc konsultantów Monday PR. Obok informacji produktowych i recenzji, Monday PR aktywnie szukał możliwości zaistnienia w mediach ekspertów ASUSa komentujących bieżące trendy, sytuację rynkową i nowości technologiczne. Agencja organizowała również spotkania z dziennikarzami połączone z prezentacją rozwiązań ASUSa. Na szczególną uwagę zasługują dwie kampanie komunikacyjne, związane z wprowadzeniem na rynek tabletów oraz ultrabooków ASUSa. Komunikacja skierowana do wszystkich rodzajów mediów przyniosła ponad 4000 publikacji na temat notebooków, netbooków i tabletów marki ASUS.