Uwolnij Świętego Mikołaja 3

Przedświąteczna gorączka to najlepszy okres sprzedażowy, ale i największa konkurencja, także w komunikacji. Głównym celem kampanii marketingowej ASUS było zwrócenie uwagi otoczenia na trzy ciekawe linie marki: tablety ASUS Transformer Prime, multimedialne notebooki z serii ASUS NX oraz ultrabooki ASUS Zenbook. Zadaniem agencji było stworzenie ciekawej i spójnej kampanii dla tych produktów.

Monday PR stworzył historię porwanego Św. Mikołaja, którego należy uratować. Trzy scenariusze nawiązywały do trzech różnych produktów. Każda z historii została pokazana w formie animowanego filmu, w którym oglądający mógł wybrać jedno z trzech zakończeń – tylko jedno było dla Mikołaja szczęśliwe i wiązało się z odpowiednią cechą promowanego produktu. Kolejnym elementem akcji była gra flashowa, w której osoba z największą ilością zdobytych punktów otrzymywała nagrodę – netbook z serii ASUS Eee PC.

Akcja promocyjna i komunikacyjna trwała tylko 12 dni, w ciągu których ponad 40 tysięcy osób obejrzało filmy oraz zagrało w grę. Kilka tysięcy osób śledziło profil Mikołaja na Facebooku, a akcja odbiła się także szerokim echem na Wykopie oraz forach internetowych.