Launch notebooka ASUS VX7 Automobili Lamborghini

W kwietniu 2011 roku firma ASUS wprowadziła na rynek notebook VX7 Automobili Lamborghini – owoc współpracy z producentem włoskich supersamochodów. Komputer był modelem wyjątkowym pod każdym względem – w obudowie inspirowanej agresywną linią legendy włoskiej motoryzacji – Lamborghini Murcielago – zamknięto niezwykle wydajne podzespoły. Zadaniem Monday PR było przygotowanie i przeprowadzenie kampanii komunikacyjnej, której celem było jak najszersze dotarcie do różnego rodzaju mediów i ukazanie wyjątkowości nowego notebooka ASUSa. Jej centralnym elementem był event dla dziennikarzy najważniejszych mediów ogólnotematycznych, lifestylowych oraz IT.

Kampania komunikacyjna opierała się na trzech głównych filarach: komunikacji produktowej skierowanej do szerokiego grona mediów, eventu zorganizowanego dla dziennikarzy kluczowych redakcji oraz testów produktowych notebooka.

Aby dać dziennikarzom możliwość wczucia się w niepowtarzalną atmosferę regionu, w którym narodziła się legenda włoskiej motoryzacji, grupę przedstawicieli kluczowych mediów ogólnotematycznych, lifestylowych oraz IT zaproszono do Bolognii. Zwiedzanie miasta, wizyta w muzeum i fabryce włoskich supersamochodów oraz przejażdżka ulicami miasta za kierownicą Lamborghini Murcielago wprowadziły ich w wyjątkowy klimat i pokazały unikatowy charakter legendarnej włoskiej marki. W kolebce włoskiej marki samochodów zaprezentowano dziennikarzom notebooka VX7 Automobili Lamborghini, wyjątkowe urządzenie łączące w sobie wartości, z którymi identyfikują się obie marki – doskonały mariaż nowoczesnej technologii i unikatowego designu.

Istotnym elementem kampanii była szeroko zakrojona komunikacja produktowa. Profilowane informacje produktowe trafiły do mediów ogólnotematycznych, lifestylowych, motoryzacyjnych i IT. Równocześnie rozpoczęły się testy notebooka ASUS VX7 – kolejne redakcje mogły przekonać się osobiście o wyjątkowości produktu ASUSa.

Efektem kampanii komunikacyjnej było ponad 200 publikacji produktowych, recenzji i wzmianek na temat notebooka VX7 Automobili Lamborghini – informacje pojawiły się na pierwszych stronach głównych portali internetowych oraz w prasie. Event umocnił relacje z dziennikarzami kluczowych dla firmy ASUS. Ponad 20 redakcji miało okazję osobiście zapoznać się z unikatowym notebookiem VX7. Efektem testów było 6 nagród przyznanych urządzeniu.