Nadzieja na Euro

We wrześniu 2011 roku odbyły się Międzynarodowe Mistrzostwa Polski Domów Dziecka w Piłce Nożnej „Nadzieja na Euro” – jedna z największych imprez sportowych w Europie zorganizowanych dla dzieci z placówek opiekuńczo-wychowawczych. W zawodach uczestniczyło prawie czterysta dzieci z całej Europy, w tym reprezentacje domów dziecka z Francji, Ukrainy, Czech, Rosji czy Słowacji. Mistrzostwa były dla nich szansą na rozwijanie sportowej pasji i talentu. Agencja Monday PR odpowiadała za obsługę medialną inicjatywy.

Agencja Monday PR zaangażowała się w projekt non profit. Do zadań agencji należało wsparcie stowarzyszenia „Nadzieja na Euro” w opracowaniu i realizacji strategii komunikacyjnej w takich obszarach jak – media relations, social media oraz współpraca z liderami opinii. Największym wyzwaniem, jakie postawione zostało agencji przez stowarzyszenie, było zainteresowanie opinii publicznej ideą Mistrzostw na długo przed zawodami. Kluczem do osiągnięcia tego celu było przeprowadzenie niestandardowych akcji teaserowych.

Z inicjatywy Monday PR zorganizowany został flashmob pod Kolumną Zygmunta w Warszawie pod hasłem „Gramy dla dzieci z domów dziecka”. Uczestniczyli w nim tłumnie Warszawiacy oraz gwiazdy sportu i telewizji, między innymi Edyta Herbuś, Anna Popek, Lesław Ćmikiewicz i Jan Kuroń. Kolejnym działaniem Monday PR była akcja „piłking” na Facebooku. Użytkownicy tego portalu przesyłali swoje zdjęcia, na których naśladowali futbolówkę. Wszystkie przesyłane fotografie były szeroko komentowane przez internautów, a najciekawsze z nich nagrodzone przez jednego ze sponsorów zawodów.

Dla wizerunku Mistrzostw bardzo ważne było zaangażowanie ambasadorów identyfikujących się z wartościami prezentowanymi przez Stowarzyszenie. Do wsparcia idei Mistrzostw udało się przekonać ludzi świata sportu oraz kultury, między innymi: Andrzeja Strejlaua, Jerzego Engela, Michał Żewłakowa, Tomasz Zimocha czy Jarosława Jakimowicza. Zawody wsparły też szanowane instytucje i organizacje takie jak, Unicef Polska, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Miasto stołeczne Warszawa, Stowarzyszenie „Orły Górskiego” oraz Piłkarska Reprezentacja Artystów Polskich.

Efektem wspólnych działań Monday PR i Stowarzyszenia „Nadzieja na Euro” była emisja ponad 30 relacji telewizyjnych z Mistrzostw, 40 relacji w ogólnopolskich stacjach radiowych oraz zadowolenie sponsorów i młodych piłkarzy biorących udział w zawodach.