Case study

POWRÓT

Wąstopad

projekt zrealizowany dla

Angażująca społeczność akcja, która w lekki sposób zwraca uwagę na poważny problem. Rak prostaty to trzeci, po raku płuca i jelita grubego, najczęściej występujący u polskich mężczyzn nowotwór. Co roku jest przyczyną śmierci 4 tys. Polaków, mimo że wcześnie wykryty jest całkowicie uleczalny. Powodem wysokiej umieralności jest m.in. zbyt późna wykrywalność. Kanał filmowy TNT opowiedział o tym problemie w iście filmowym stylu.

EFEKTY

Blisko 700 zdjęć umieszczonych w aplikacji przez ponad pół tysiąca osób. W efekcie 15 000 zł przekazanych Funadacji Rak’n'Roll na rzecz badań profilaktycznych w ramach programu profilaktyki raka prostaty Gadaj*Badaj. Tuż po uruchomieniu aplikacji, akcja została umieszczona przez portal wirtualnemedia.pl w zestawieniu najciekawszych reklam tygodnia.

Efekty

WYZWANIE

Filmowa stacja telewizyjna – media społecznościowe - działalność CSR. Jak mądrze zaangażować filmową markę telewizyjną do działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu? Tak, aby efekty były mierzalne, a całość działań spójna z linią dotychczasowej komunikacji marki? Z tym wyzwaniem zmierzyliśmy się podczas opracowywania koncepcji działań.

Efekty

CO ZROBILIŚMY

Zaangażowaliśmy się w coroczną, międzynarodową kampanię “Movember“, którą komunikowaliśmy pod spolszczoną nazwą „Wąstopad“. Nadrzędnym celem akcji jest podnoszenie świadomości problemu raka prostaty i zachęcenie mężczyzn do wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Do roli Ambasadora akcji zaprosiliśmy Adama „Nergala“ Darskiego. Stacja, w specjalnie przygotowanej aplikacji znajdującej się na fanpage’u TNT Polska na Facebooku, zachęcała mężczyzn do zapuszczania i umieszczania swoich zdjęć z filmowym wąsem. Za każde dodane zdjęcie TNT przeznaczało 10 zł na rzecz Fundacji Rak’n’Roll, w ostatnim tygodniu trwania akcji kwota ta została zwiększona do 50 zł. Zebrana suma trafiła na konto Fundacji Rak’n’Roll i wsparła finansowanie konsultacji urologicznych dla mężczyzn w ramach programu Gadaj*Badaj. Akcji towarzyszył konkurs, w którym pięć najlepszych, filmowych, wąsiastych stylizacji otrzymało usługę stylizacji w należącym do Adama „Nergala” Darskiego salonie Barberian Academy & Barber Shop. Na zwycięzców czekało także spotkanie z wokalistą. Ponadto, w ramach akcji „Wąstopad” stacja TNT przypomniała znane filmy z wąsaczami w roli głównej, m.in. „Mistrz kierownicy ucieka”, „Shaft” i „Wielka heca Bowfingera”. Filmy były puszczane w specjalnie utworzonym paśmie „Wąstopad w TNT“ i stanowiły inspirację do zapuszczenia filmowego wąsa, podobnie jak galeria zdjęć w aplikacji, do której dostęp mieli wszyscy zainteresowani.

Efekty

NAPISZ DO NAS