Case study

POWRÓT

Bądź kumplem, nie dokuczaj

projekt zrealizowany dla

„Przyłączamy się”, „Dziękujemy za wspaniałą akcję” - to odzew dzieci, szkół i rodziców po starcie kampanii społecznej Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj”.

EFEKTY

Dzięki zaangażowaniu Marcina Gortata, ekspertów oraz kampanii w mediach zainspirowaliśmy dzieci do bycia przyjacielskimi, a dorosłych do dyskusji o ważnym problemie społecznym. Podczas trzech miesięcy kampanii wiele szkół przyłączyło się aktywnie do akcji. W tym czasie ukazało się blisko 200 jakościowych publikacji w mediach ogólnopolskich, regionalnych, młodzieżowych, sportowych i parentingowych, w tym relacja w Dzień dobry TVN i materiał o kampanii w Pytaniu na Śniadanie. Eksperci Fundacji udzieli blisko 400 porad i bezpłatnych konsultacji, a w konkursie „Fajny kumpel” wzięło udział prawie pół tysiąca dzieci. Liczne postulaty rodziców i szkół, żeby rozwinąć kampanię do długofalowego programu, który pozwoli walczyć z problemem przemocy i będzie inspirował dzieci do bycia „dobrymi kumplami” stanowi najlepszy miernik skuteczności kampanii.

WYZWANIE

Według badań przeprowadzonych w ramach kampanii przez Fundację ARTprzeciwprzemocy.pl wśród 616 dzieci ze szkół podstawowych, 94% uczniów było świadkami przemocy w szkole w ostatnim roku, a 17% badanych zetknęło się z tym problemem więcej niż 10 razy. Korytarz szkolny, boisko i Internet to miejsca, w których dzieci najczęściej spotykają się z przemocą. 56% dzieci ze szkół podstawowych było ofiarą dokuczania, 54% uczniów było wyzywanych, 40% dotknęło plotkowanie i wyśmiewanie, a 31% było ofiarą bicia. Tylko 16% dzieci nie doświadczyło żadnej formy przemocy psychicznej ani fizycznej. Naszym zadaniem było skuteczne dotarcie do grup docelowych i sprawienie, by utożsamiały się z przekazem kampanii.

CO ZROBILIŚMY

Do współpracy przy kampanii zaprosiliśmy Fundację ART.przeciwprzemocy.pl, która oprócz wsparcia w przygotowaniu materiałów, uruchomiła poradnię z infolinią i mailowymi konsultacjami. Ambasadorem akcji został Marcin Gortat, gwiazda NBA, a ekspertem Małgorzata Ohme, psycholog dziecięcy i dziennikarka. Postanowiliśmy także odwrócić dotychczasowy trend mówienia o przemocy, który skupiał się najczęściej na ofiarach. W akcji Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” problem pokazany był z różnych perspektyw: nie tylko ofiary, ale przede wszystkim dokuczającego i dzieci, które są świadkami dokuczania. Wymagało to mówienia odpowiednim językiem, w tym przede wszystkim wybrania przekazu i narzędzi  atrakcyjnych dla dzieci. Język im bliski, ciekawe animacje, ambasador - największa gwiazda NBA, konkurs z unikatową nagrodą – niezwykłym spotkaniem z Marcinem Gortatem w Waszyngtonie - sprawiły, że dzieci chętnie angażowały się w akcję. Nauczyciele i rodzice natomiast zwrócili uwagę na problem doceniając przekaz kampanii i aktywnie włączając się w dyskusje.

NAPISZ DO NAS

Klauzula informacyjna

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w związku z przesłanym przeze mnie zapytaniem. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podany w tym celu adres email. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie. ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9 jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów biznesowych, a także na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT oraz agencjom marketingowym, podmiotom świadczącym usługi w zakresie wysyłki korespondencji elektronicznej. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.