Case study

POWRÓT

Intel: The Future of Gaming

thought leadership campaign for Intel

The “Intel: The Future of Gaming” campaign was designed to position Intel as an educator changing the perception of gaming and e-sport, typically associated with entertainment. The results exceeded any expectations: 2,753 publications on the Polish media, reaching 25.2 million people. The campaign was covered by both industry as well as the key social-economic media. The project culminated in an expert debate broadcast live from the Intel Extreme Masters finals, viewed by over 600,000 people.

RESULTS

“The Future of Gaming” project was not only about directly reaching viewers and gamers,  but it also addressed journalists with a range of activities. Intel Extreme Masters, the largest gaming event in Poland, attracted 130 top journalists, who conducted 75 interviews and together with Intel's world experts took part in inspiring discussion panels. The Sunday's debate on the future of gaming was viewed by 611,767 people, with the average stream viewing time of 14.45 minutes. Our campaign generated 2,753 publications on the Polish media: the press, internet portals, radio and television, reaching a total of 25.2 million people and an AVE of over PLN 7 million. Foreign media published 230 articles about the event, which reached over 36 million people.

THE CHALLENGE

Intel Extreme Masters in Katowice is one of the largest e-sport events, putting Poland as an important spot on the global gaming map. Nevertheless, the popular belief still sees e-sport and gaming as a niche community of computer game fans and new technology geeks. The greatest challenge of “The Future of Gaming' campaign was to change the existing perception of the industry by the way of launching a substantive discussion about e-sport as a market of huge potential and tangible impact on economic development.

WHAT WE DID

The project comprised communications addressed to consumers and businesses, providing market education on the economic aspects of e-sport and gaming. Our activities were supported by the patronage of general news and industry media, which ensured a very broad public opinion reach. The project culminated in a live broadcast of an expert debate on the future of gaming and e-sport, featuring Intel's experts, professional gamers, as well as representatives of the media and the city of Katowice. The discussion was livestreamed on the Onet.pl home page, the internet portals of business, technology and sports publications, as well as the social media channels of the Onet-RASP group.

CONTACT US

Klauzula informacyjna

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w związku z przesłanym przeze mnie zapytaniem. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podany w tym celu adres email. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie. ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9 jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów biznesowych, a także na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT oraz agencjom marketingowym, podmiotom świadczącym usługi w zakresie wysyłki korespondencji elektronicznej. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.