Case study

POWRÓT

Rainbow Six Siege for casual (occasional) players

How to get casual (occasional) players interested in a strongly e-sports game and convince them to try it out next weekend (for free!), and then perhaps catch the bug and stay longer? We have done it with a content marketing campaign conducted by Onet-RAS Polska Group in association with Ubisoft. We engaged in the campaign lieutenant colonel Krzysztof Przepiórka, a former officer of GROM special forces; Agnieszka Borysiuk, an e-sports market expert; Jakub “Kromka” Górka, the top R6S influencer in Poland; and Bartek “Mr. Nobody” Orliński, Polish R6S champion. And all this happened in just one day before the free weekend with Rainbow Six Siege. The whole campaign turned out to be a bull’s eye shot supporting the sales of the game.

RESULTS

A substantial increase in the number of new players in the course of the campaign. 637,000 unique viewers of the Onet Rano episode (against average of 350,000). 580,000 unique viewers of the episode re-broadcast, 312,000 unique viewers of the Pograne episode. More than 250,000 unique users who saw contextual materials on Onet RAS Polska group websites. The campaign was also highly appreciated by players and the gaming and e-sports industries.

THE CHALLENGE

Our goal was to get casual (occasional) players interested in a very e-sports game, persuade them to take advantage of the free weekend offering, and eventually purchase the game. To do this, we decided to use two key elements: the game’s high battlefield realism and Polish identity: one of the operators is Ela Bosak from GROM special forces. We engaged in the campaign a former officer of GROM special forces, the Polish Rainbow Six Siege champion, the top R6S influencer in Poland, and an e-sports market expert. This enabled us to conduct an expert content marketing campaign, the effect of which surpassed our expectations. The episode of Onet Rano @ Jarosław Kuźniar which featured the R6S context was one of the best episodes of the month.

Kampania Content Marketingowa - Case Study Rainbow Six: Siege - wyzwanie

WHAT WE DID

We developed a communication strategy for Rainbow Six Siege, addressed to casual (occasional) players. We selected “faces” perfectly matching the target group and the project concept. In association with Ubisoft and Onet RAS Polska Group, we delivered a content marketing campaign, which included video materials such as Onet Rano episode, in which Jarosław Kuźniar talked to lieutenant colonel Krzysztof Przepiórka, a former GROM officer. The Onet 100" material on game realism based on the R6S example as well as interviews with Bartek “Mr. Nobody” Orliński, one of the top R6S players in Poland, and popular YouTuber Jakub “Kromka” Górka. In addition, in the e-sports part of the “Pograne” gaming program, we placed R6S as the emerging star in e-sports. Those efforts were supported by a content campaign (press releases, articles) introducing the world of the game and informing about the free weekend with Rainbow Six: Siege.

Kampania Content Marketingowa - Case Study Rainbow Six: Siege - co zrobiliśmy

CONTACT US

Klauzula informacyjna

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w związku z przesłanym przeze mnie zapytaniem. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podany w tym celu adres email. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie. ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9 jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów biznesowych, a także na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT oraz agencjom marketingowym, podmiotom świadczącym usługi w zakresie wysyłki korespondencji elektronicznej. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.