Case study

POWRÓT

The art of storytelling

powered by Intel

A new era of Polish YouTube has arrived. “Better, meaningful.” - that is what internet users wrote about “The art of storytelling – Powered by Intel”. The marketing content campaign, featuring Krzysztof Gonciarz, exceeded expectations, won over the hearts of internet users and industry contests jurors, and reached the demanding group of video creators with a message that film is an art of narration, and best stories are made with the use of Intel technologies. “... the passion burning inside you is the first step.” Just do it, do it, do it!”

RESULTS

Over 3.2 million views, over 500,000 hours  (55 years!) watching time, almost 1 million exposures to the campaign in SM Intel Polska channels, almost 100,000 unique viewings of expert articles on iQ.intel.pl (average time of 13 minutes) and 236,000 clicks to the landing page with the product offer.

The video series and articles authored by Krzysztof Gonciarz were debated for months by Polish internet users.  The campaign was also recognised in a number of contests, winning seven industry awards (the Main Prize for Content Marketing-Branded Content of the Independent Creation Contest – Kreatura; two Golden Clips: Silver in Content Marketing and Technology, IT and Telecommunications; four Grand Video Awards for Video tutorial and Lifestyle; two Creators Video Awards for Campaign of the Year and Video of the Year).

THE CHALLENGE

Our challenge was to reach the demanding target group of media creators (video creators and people contemplating a new adventure with video creation and editing) and convince them that the best videos are made with Intel. The positioning of Intel as a company providing the means to create top quality video, release creativity and abolish limitations;  presentation of Intel media creation technology and products (Intel Core processors, SSDs, high performance desktops and laptops) to video content creators.

WHAT WE DID

The art of storytelling – Powered by Intel” was a multi-channel campaign targeted at media creators.
The core of the campaign was nine high quality film materials showing how to tell stories and how technology can help to open up new narrative dimensions; the dimensions of art and emotions. The campaign was executed based on the so-called owned media (the iQ.intek.plblog and Intel Polska's own social media channels: Facebook and Twitter) and paid media (Krzysztof Gonciarz's social media channels: YouTube, Facebook and Twitter). The cooperation with Krzysztof Gonciarz, one of the most renowned internet creators in Poland and an authority on multimedia creation, ensured the desired reach of the communications and lent credibility to the campaign's key messages.

“… the passion burning inside you is the first step. Just do it, do it, do it!”

CONTACT US

Klauzula informacyjna

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w związku z przesłanym przeze mnie zapytaniem. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podany w tym celu adres email. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie. ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9 jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów biznesowych, a także na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT oraz agencjom marketingowym, podmiotom świadczącym usługi w zakresie wysyłki korespondencji elektronicznej. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.