Case study
POWRÓTEFEKTY
Prawie 1 500 000 wyświetleń video na YouTube oraz ponad 280 000 podjętych decyzji, okraszonych 86 000 „łapek w górze” – cykl interaktywnych video, będący jedną, spójną historią, a jednocześnie zestawem 7 autonomicznych materiałów na kanałach twórców, pozwolił użytkownikom na stworzenie swojej indywidualnej ścieżki na studenckim szlaku.
Co więcej, kampania komunikacyjna w kanałach influencerów na Facebooku i Instagramie zanotowała ponad 1 200 000 wyświetleń i 200 000 interakcji.

WYZWANIE
Celem kampanii była promocja nowego dodatku do gry The Sims 4: Uniwersytet wśród generacji Z i młodych millenialsów, podzielonych na trzy grupy. Pierwsza z nich studia ma dopiero przed sobą i posiada pewne wyobrażenia na ich temat – głównie z filmów i opowieści starszych znajomych lub rodziny. Druga grupa to aktualni studenci, dla których sytuacje z filmów to chleb powszedni. Ostatnią stanowiły osoby, które niedawno opuściły mury swojej Alma Mater i posiadają świeże wspomnienia, do których wzdychają zza biurek w pracy.

CO ZROBILIŚMY
Stworzyliśmy interaktywne, multimedialne doświadczenie - 6 materiałów wideo, opublikowanych na kanałach 6 topowych youtuberów i youtuberek (Stuu, Jeleniejaja, Uwaga! Naukowy Bełkot, Natsu, Magda Bereda i Ada Skon) - połączonych między sobą narracją i mechaniką - zabierało widzów w podróż do dziekanatu, tętniących życiem uniwersyteckich korytarzy, sal wykładowych, punktu ksero, akademika, czy na imprezę. To internauci wybierali jedno z dwóch zakończeń każdego filmu i sami decydowali, czy wolą wysłuchać wykładu do końca i pilnie przygotować się do egzaminu, czy może urwać się na imprezę, a później skserować notatki.
Kampanię poprzedził teaser - film, w którym Stuu „zatrudnił się” w biurze spraw studenckich SWPS w Warszawie (partnera akcji) i przez jeden dzień obsługiwał niczego nieświadomych, realnych studentów, co zostało zarejestrowane ukrytą kamerą.
Na koniec interaktywnej podróży po YouTube każdy z oglądających miał szansę zdobyć voucher na wybrany kurs rozwijający pasję oraz gry The Sims 4: Uniwersytet, pokazując w social mediach swoje własne przygotowania do sesji egzaminacyjnej.
Czynnikami konsolidującymi wszystkie materiały video wokół gry, były:
- motyw studiów,
- branding – m.in. charakterystyczny plumbob, czyli „zielony kryształek” oraz dymki z myślami,
- motto przewodnie serii The Sims - „Play With Life”,
- soundtrack z gry.
