Case study

POWRÓT

Odkrywaj z AliExpress

Social media dla AliExpress

EFEKTY

Od początku prowadzenia naszej komunikacji na kanałach marki, na samym Facebooku przybyło ponad 14 tysięcy fanów. Konto na Intagramie, które pod naszą opieka startowało od zera, w ciągu dwóch miesięcy zaczęło obserwować 1200 osób. Internauci zaczęli komentować działania marki w social media i chwalili ją między innymi za dystans do siebie.

Przełożyło się to na wysokie zasięgi i wyświetlenia: na Facebooku posty AliExpress wyświetlono ponad 3,7 miliona razy, a na Instagramie ponad 160 tysięcy razy. Nasza komunikacja na profilach marki została doceniona nominacją i wyróżnieniem na konkursie Kreatura 2019 w kategorii Digital – Social Media.

WYZWANIE

Jak komunikować e-commerce, w którym opisy produktu brzmią tak: "Nowy retro damskie słodkie lisa ucha berety"?  Kapcie w kształcie różowych świnek to „krótkie futro pluszowe”, pokrowiec na pilota (?!) to „zdalnego sterowania osłona”, a szczotka ze skrytką (?!?!) to „grzebień z tajemnicy przedziału”. Brzmi niesamowicie? Witajcie na profilach FB i IG AliExpress Polska. Po dogłębnym researchu wiedzieliśmy jedno: zakupy na AliExpress to doświadczenie, niespotykane w innych sklepach internetowych. Współtworzone na równi przez markę, sam serwis, jego jedyny w swoim rodzaju interfejs, kolosalną bazę produktów, sposób dostawy oraz samych użytkowników. Zakupy na AliExpress to więcej niż proste: znajdź, dodaj do koszyka i zapłać. To przygoda. I fun z zakupów. 

CO ZROBILIŚMY

Lekką i przykuwającą wzrok kreację, okrasiliśmy tekstami, które w wielu przypadkach odwołują się do klasyków internetu. W ten sposób stworzyliśmy kampanię pokazującą szeroką ofertę AliExpres, a jednocześnie najbardziej memetyczną komunikację e-commerce na rynku! Przekładając to na język zakupów spożywczych: chcąc kupić kilogram bananów i wchodząc na AliExpress wróci się do domu z żółtym, podłużnym legowiskiem dla kota, fluorescencyjnym latawcem i pewnie jeszcze foremkami do lodu. W kształcie banana. I z bananem na twarzy. 

NAPISZ DO NAS

Klauzula informacyjna

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w związku z przesłanym przeze mnie zapytaniem. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday agencja komunikacji sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podany w tym celu adres email. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday agencja komunikacji sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie. ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Monday agencja komunikacji sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9 jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Monday agencja komunikacji sp. z o.o. sp.k. w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów biznesowych, a także na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT oraz agencjom marketingowym, podmiotom świadczącym usługi w zakresie wysyłki korespondencji elektronicznej. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.