Case study

POWRÓT

Wąstopad

projekt zrealizowany dla

Angażująca społeczność akcja, która w lekki sposób zwraca uwagę na poważny problem. Rak prostaty to trzeci, po raku płuca i jelita grubego, najczęściej występujący u polskich mężczyzn nowotwór. Co roku jest przyczyną śmierci 4 tys. Polaków, mimo że wcześnie wykryty jest całkowicie uleczalny. Powodem wysokiej umieralności jest m.in. zbyt późna wykrywalność. Kanał filmowy TNT opowiedział o tym problemie w iście filmowym stylu.

EFEKTY

Blisko 700 zdjęć umieszczonych w aplikacji przez ponad pół tysiąca osób. W efekcie 15 000 zł przekazanych Funadacji Rak’n'Roll na rzecz badań profilaktycznych w ramach programu profilaktyki raka prostaty Gadaj*Badaj. Tuż po uruchomieniu aplikacji, akcja została umieszczona przez portal wirtualnemedia.pl w zestawieniu najciekawszych reklam tygodnia.

WYZWANIE

Filmowa stacja telewizyjna – media społecznościowe - działalność CSR. Jak mądrze zaangażować filmową markę telewizyjną do działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu? Tak, aby efekty były mierzalne, a całość działań spójna z linią dotychczasowej komunikacji marki? Z tym wyzwaniem zmierzyliśmy się podczas opracowywania koncepcji działań.

CO ZROBILIŚMY

Zaangażowaliśmy się w coroczną, międzynarodową kampanię “Movember“, którą komunikowaliśmy pod spolszczoną nazwą „Wąstopad“. Nadrzędnym celem akcji jest podnoszenie świadomości problemu raka prostaty i zachęcenie mężczyzn do wykonywania regularnych badań profilaktycznych. Do roli Ambasadora akcji zaprosiliśmy Adama „Nergala“ Darskiego. Stacja, w specjalnie przygotowanej aplikacji znajdującej się na fanpage’u TNT Polska na Facebooku, zachęcała mężczyzn do zapuszczania i umieszczania swoich zdjęć z filmowym wąsem. Za każde dodane zdjęcie TNT przeznaczało 10 zł na rzecz Fundacji Rak’n’Roll, w ostatnim tygodniu trwania akcji kwota ta została zwiększona do 50 zł. Zebrana suma trafiła na konto Fundacji Rak’n’Roll i wsparła finansowanie konsultacji urologicznych dla mężczyzn w ramach programu Gadaj*Badaj. Akcji towarzyszył konkurs, w którym pięć najlepszych, filmowych, wąsiastych stylizacji otrzymało usługę stylizacji w należącym do Adama „Nergala” Darskiego salonie Barberian Academy & Barber Shop. Na zwycięzców czekało także spotkanie z wokalistą. Ponadto, w ramach akcji „Wąstopad” stacja TNT przypomniała znane filmy z wąsaczami w roli głównej, m.in. „Mistrz kierownicy ucieka”, „Shaft” i „Wielka heca Bowfingera”. Filmy były puszczane w specjalnie utworzonym paśmie „Wąstopad w TNT“ i stanowiły inspirację do zapuszczenia filmowego wąsa, podobnie jak galeria zdjęć w aplikacji, do której dostęp mieli wszyscy zainteresowani.

NAPISZ DO NAS

Klauzula informacyjna

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w związku z przesłanym przeze mnie zapytaniem. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) w celu przesyłania informacji handlowej drogą elektroniczną zgodnie z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną na podany w tym celu adres email. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Administratorem danych osobowych jest Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie. ul. Górskiego 9.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. z siedzibą w Warszawie, ul. Górskiego 9 jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, w tym na otrzymywanie na podany adres e-mail informacji handlowej wysłanej przez Monday PR Sp. z o.o. sp.k. w imieniu własnym lub na zlecenie jej partnerów biznesowych, a także na przekazywanie danych osobowych innym podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie administratora: dostawcom usług IT oraz agencjom marketingowym, podmiotom świadczącym usługi w zakresie wysyłki korespondencji elektronicznej. Mam prawo cofnąć zgodę w każdym czasie (dane przetwarzane są do czasu cofnięcia zgody). Podanie danych osobowych jest dobrowolne. Zostałem /am poinformowany /a, że przysługuje mi prawo dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.